Systemy CRM

System CRM to wyjątkowo przydatne narzędzie dla wszystkich tych, którzy cenią sobie sprawne budowanie relacji z klientami oraz efektywne zarządzanie sprzedażą. Jakie są ich największe zalety i możliwości?

Jak prowadzić skuteczne zarządzanie relacjami z klientem?

Firma, która chce sprzedać usługę bądź produkt, powinna aktywnie poszukiwać nowych rynków zbytu ale jednocześnie, szczególnie mocno dbać o dotychczasowych klientów. Ich utrzymanie i zachęcenie do powtórnego zakupu będzie tańsze, niż pozyskiwanie nowych odbiorców. Zarządzanie relacjami z klientem to skomplikowany proces, dlatego też, warto wykorzystać oprogramowanie CRM, które daje szereg funkcjonalnych narzędzi.

Jakie są to narzędzia?

Dane kontaktowe wszystkich klientów, znajdują się w jednym miejscu. Można je dowolnie grupować i szybko wyszukiwać. Ponadto system CRM dostarcza nam informacji na temat historii zamówień poszczególnych osób czy firm oraz pozwala na sprawny import/eksport danych do programu Excel.

Oprogramowanie CRM to rozbudowana baza danych?

Nie tylko, jest to połączenie bazy danych z wygodnym narzędziem do planowania poszczególnych kampanii i kontrolowania rezultatów, podjętych działań. Współdzielone pliki i kalendarze, znacząco usprawniają przepływ informacji i ułatwiają realizowanie zamierzonych planów. Jednocześnie, pracownicy mają możliwość monitorowania procesu obsługi klienta, wraz z czasem w jakim zostało zrealizowane zamówienie. Tak szczegółowa wiedza, pozwala na wprowadzenie trafnych optymalizacji w przypadku, gdy dotychczasowy sposób obsługi nie jest wystarczająco satysfakcjonujący.

Jakie jeszcze atuty ma do zaoferowania CRM dla firm?

Szczególnie chętnie wykorzystywaną funkcją jest możliwość sprawnego wysyłania wiadomości e-mail, bezpośrednio z systemu. Niezależnie od tego, czy będzie to oferta, faktura czy zwykła wiadomość z załączonymi plikami, można przyspieszyć pracę, korzystając z utworzonych wcześniej szablonów wiadomości. CRM dla małej firmy to również wygoda w mailingu. Wysyłanie newsletterów czy innych, hurtowych wiadomości, jest łatwa i nie zajmuje zbyt wiele czasu. Obsługiwane przez nas firmy (niezależnie od tego czy ze Swarzędza, z Poznania czy innego rejonu kraju) każdorazowo były zadowolone z zaoferowanych przez system udogodnień.

Proszę o przykład, jak może działać program CRM w bieżącej kampanii marketingowej?

Załóżmy, że firma ze Swarzędza, zamierza ogłosić promocję na swoje produkty. Kierują ją do stałych klientów, którzy regularnie dokonują zamówień a jednocześnie mieszkają w Poznaniu (promocja ma dotyczyć darmowego dowozu na terenie miasta). Program CRM pozwoli zaplanować taką kampanię, wybrać klientów, którzy spełniają założone kryteria i szybko wysłać informacje e-mail o planowanej akcji rabatowej. Jednocześnie, system udostępni informacje zwrotną na temat skuteczności kampanii.

Czyli narzędzie do działania zespołowego?

Proponowane przez CRM zarządzanie kontaktami z klientami opiera się na współdzieleniu informacji, gdyż cecha ta jest jedną z najmocniejszych sił napędowych każdego zespołu. Jeżeli informacje nie przepływają sprawnie i nie jesteśmy w stanie wyciągnąć wniosków z przeprowadzonych akcji marketingowych, to nie ma mowy o zwiększeniu zysków.

Tworzenie CRM to długofalowe przedsięwzięcie?

Jeżeli firma uzbroi się w tego typu narzędzie, to uzupełnienie go danymi może potrwać od kilku godzin do kilku dni (w zależności od liczby klientów). Oszczędność czasu, jaka będzie miała miejsce przy późniejszym wykorzystywaniu możliwości programu, okaże się nieprzeceniona. Zachęcamy wszystkie firmy, nie tylko w Poznaniu ale i całym kraju, by skorzystały z naszej usługi wprowadzenia systemu CRM i poznały zupełnie nową jakość pracy. Pełna kontrola nad finansami firmy (np. raporty płatności), gospodarką magazynową, niezbędnymi plikami i danymi kontaktowymi to podstawa skutecznego zarządzania. Korzystanie z systemu jest proste i intuicyjne, a automatycznie tworzone raporty pozwalają zaoszczędzić dużą ilość czasu, którą pracownicy mogą znacznie efektywniej wykorzystać, np. na poszukiwanie nowych klientów.